dinsdag 19 augustus 2008

Gebakken Belgisch Graankip

Vandaag had ik nu echt eens zin in een gebraden Kip!
Dus naar de Delhaize
ja, ja, smurfenstickers!
en dat scannen is ook wel cool!

Enfin, ik neem me zo'n zakje en thuisgekomen
valt me plots iets op dat me nog nooit opgevallen is.
Op het pakje staat:
Gebakken Belgische Graankip

So What?
Is er iemand die dat interesseert?
Wat maakt mij dat nu uit?

Denken ze nu echt dat iemand dat zakje dan terug gaat zetten?
"mmm, nee! ik wil een Maiskip?"

Al staat er op het pakje
"Gebraden Halal Kip"
"Gebraden Plofkip"
"Deze kip bevat 60 ChickenNuggets"

Er is toch niemand dat dat leest.
Het enige dat ik lees is hoe lang het in de microgolf moet
en dan nog ...

Specificatie van die Graankip
(ook op het zakje)
Een graankip is een kruising tussen een standaardras en een traaggroeiend ras
(??!)
Graankippen krijgen een 100% plantaardig voer
(wat anders? een steak en af en toe een kalkoentje?)
met minimum 70% granen en kunnen beschikken over twee maal meer bewegingsruimte dan een standaardkip
(sympathiek!)
Een onafhankelijk organisme controleert regelmatig iedere schakel in de keten.
Zo garandeert het label Controle & origine een waterdichte traceerbaarheid en controle van ei tot spit.


Who cares?
Mijnen honger is al over!

Geen opmerkingen: